Biznes

Co zrobić żeby przyciągnąć klientów do stoiska targowego?

Każdy wystawca pojawiający się na targach branżowych wie, że na zainteresowanie klientów danym towarem ma wpływ kilka istotnych czynników. Jednym z najważniejszych bodźców jest wygląd stoiska. Zabudowy intrygujące, niesztampowe, oryginalne, ciekawe architektonicznie, wykorzystujące innowacyjne technologie, przykuwają wzrok, dlatego też spora część przedsiębiorców korzysta z usług firm takich, jak: http://www.expotextil.pl, które profesjonalnie i indywidualnie realizują koncepty przestrzeni wystawienniczej. Innym, bardzo istotnym punktem, jest promocja przedsiębiorstwa.

Na jakie promocje należy się zdecydować?

  1. O tym jak ważna jest ciekawa i estetyczna aranżacja stoiska, wie każdy wystawca. Jednak równie ważne są elementy promocyjne, które powinny zostać ulokowane przy centrum informacyjnym. Będą to wszelkiego rodzaju upominki dla odwiedzających. W zależności od budżetu, można sobie pozwolić na drobne gadżety, takie jak: długopisy, breloczki, notesy, foldery czy nieco bardziej kosztowne: koszulki, czapki z daszkiem, czy kubki ze specjalną grafiką. Świetnym rozwiązaniem są także słodkie podarunki (dobrze, jeśli byłyby zapakowane w specjalne opakowania z logo firmy). Nie wolno również zapomnieć o katalogach i ulotkach znajdujących się na stoisko. Można się także pokusić o ich wręczanie klientom w różnych miejscach hali.
  • Firmy, które zajmują się sprzedażą produktów do konsumpcji, powinny zdecydować się na degustację. Jest to nie tylko okazja dla klienta by zapoznać się ze smakiem danego wyrobu, lecz również możliwość porównania i wybrania odpowiedniego produktu.
  • Bardzo ciekawą formą promocyjną są różnego rodzaju pokazy i występy powiązane z usługami świadczonymi przez firmę oraz ze sprzedawanymi przez nią produktami, np. występy taneczne, pokazy sztuki iluzjonistycznej czy barmańskiej czy choćby pokazy mody.
  • Konkursy, loterie, a także rabaty na wybrany asortyment zawsze przyciągają rzesze zainteresowanych, dlatego warto dołączyć ten podpunkt do swojego programu.
  • 5.       Dodatkową promocją są reklamy wyświetlane na panelach lub telebimach oraz bannery ulokowane w różnych częściach hali targowej.
  • Wystawiający się przedsiębiorca powinien brać udział w konferencjach, w spotkaniach z dziennikarzami, w szkoleniach i różnorakich imprezach towarzyszących głównego wydarzeniu.