Biznes

Jak przygotować się do targów?

Każdy wystawca, który chce pojawić się na targach, powinien zacząć przygotowania już na wiele miesięcy przed planowanym wydarzeniem. Inaczej może się okazać, że nie zdąży on opracować satysfakcjonującej oferty oraz urządzić odpowiedniego stoiska, a w najgorszym przypadku, zbyt późna próba realizacji postawionych celów, może prowadzić do braku wolnych miejsc na targach.

Jak przygotować się do targów?

Zanim w ogóle zabierzemy się do obmyślania samego wyglądu, kształtu i samej prezentacji stoiska, najpierw powinniśmy się zastanowić nad tym, co właściwie chcemy osiągnąć naszym udziałem w targach. Każdemu wystawcy mogą przyświecać inne cele nadrzędne, współzależne od wielkości firmy, czy od jej zasięgów. Małe przedsiębiorstwa szczególnie mogą zabiegać o dotarcie do szerokiego grona konsumentów, firmy od niedawna działające na rynku mogą chcieć pozyskać pierwszych klientów, niektórym będzie zależało jednak tylko na reklamie konkretnego produktu. Na etapie opracowywania samej idei wystawienniczej, dobrze byłoby zadać sobie pytanie, jakie zamierzenie chcę urealnić. Czy moim głównym planem jest pozyskanie nowych klientów lub odzyskanie dawnych, pokazanie się licznej grupie ludzi, dać o sobie znać konsumentom? A może prezentacja moich usług czy towarów ma być rodzajem reklamy? Może chodzi o zbudowanie bądź poprawę wizerunku firmy? Albo będąc młodym przedsiębiorcą, zamierzam zapoznać ludzi i media ze swoją marką? Jeśli priorytetem jest zrealizowanie kilku celów, najlepiej nie próbować ich przeprowadzać na jednych targach. Wynajem stoisk wystawienniczych na jednych targach nie gwarantuje od razu sukcesu, choć jest świetną reklamą, dopiero uczestnictwo w kilku, będzie skutkować wzmocnieniem marki.

Jeżeli wiesz już, na czym ci zależy, możesz zacząć myśleć o tym, jakie targi wybrać. Wybór jest ogromny i nie ogranicza cię do targów organizowanych w Polsce. W zależności od tego, jakie usługi świadczy twoja firma, zdecyduj się na taki rodzaj targów, który będzie dla ciebie najkorzystniejszy. Jeśli działasz w konkretnym regionie, wybierz lokalne targi, jeśli zakres usług twojego przedsiębiorstwa jest szerszy, zarezerwuj miejsce na targach ogólnopolskich.

Na tym etapie śmiało można myśleć o stoisku. Jakie będzie? Rozbudowane czy raczej niewielkie, minimalistyczne czy efektowne i ekskluzywne? Zdecydujesz się na wypożyczenie zabudowy wystawienniczej, czy zlecisz zaprojektowanie całości specjalistom. Warto
pamiętać, że przyciągające wzrok stoiska targowe wzbudzają większe zainteresowanie, przyczyną, czego jest powiększenie sprzedaży produktów.